Referat fra generalforsamling søndag den 20. juni 2021
Referat fra generalforsamling på cafeteriet ”Odden” søndag den 20. juni kl. 10.00.
ad 1 Valg af dirigent
ad 2 Bemærkninger til referat fra ordinær generalforsamling den 6. sep. 2020
ad 3 Formandens beretning.
ad 4 Aflæggelse af regnskab / samt budget for 2021
ad 5 Fastsættelse af ordinær kontingent for 2022.
ad 6 Indkomne forslag
ad 6 a Bestyrelsen stiller forslag for vedtægtsændring i §14 fra Opkrævning af kontingent sker ved indbetaling på girokort der udsendes.
Ændres til Opkrævning af kontingent sker ved indbetaling via PBS-tilmelding.
ad 7 Valg af bestyrelsesmedlemmer. På valg er:
ad 8 Valg af 2 suppleanter. Bestyrelsen foreslår
ad 9 Valg af 2 revisor. Bestyrelsen foreslår,
ad 10 Evt.
Der blev fra salen stillet forslag for undersøgelse om muligt
Dirigenten afsluttede dagsorden, hvorefter formanden takkede dirigenten for myndig ledelse og gennemførelse af årets generalforsamling.
Herefter blev vi beværtet med velsmagende smørbrød med øl – vand samt kaffe fra Oddens køkken.
Det kan oplyses at vi var 57 fremmødte til generalforsamlingen.
Den nyvalgte bestyrelse konstiterede sig efterfølgende med uændrede bestyrelsesposter.
****************************************************************************************************************
****************************************************************************************************************
Bestyrelses beretning for 2020. Aflagt på generalforsamling søndag den 20. juni 2021
Tak for jeres fremmøde – og tak for at i alle stadig respekterer og tager hånd om restriktionerne omkring Covid 19.
Vi er 209 medlemmer i vores forening hvoraf der har været udskiftning i ejerforhold på ikke mindre en 26 i 2020. På nuværende er der kun 2 grunde der ikke er bebygget.
Vi har i 2020 haft et godt og roligt år hvor vi som forventet kommer ud med et resultat på godt 61 tus. Hvilket er et resultat af vores kontingent stigning for opsparing til asfaltering af vore hovedstamveje samt et vedholdende fokus på vore omkostninger.
Vores kasserer har opgjort at i 2020 har vi modtaget 164 kontingent indbetalinger via PBS og at vi stadig har 44 der indbetaler via Indbetalingskort. Vi henstiller høfligst, at alle får sig tilmeldt PBS da der er svært og tidskrævende at inficerer indbetalingskortene.
Vedligehold af vore fællesarealer - veje – dræn og græsslåning har igen i år været tunge omkostningsposter hvoraf vejrenoveringen med Holstebro grader og 31 tons grus vægter meget.
Der har over året været et par oprensninger og spuling af dræn.
Høflig anmodning – hastighed på vore vejer er stadig 20 km pr. time! – hunde føres i snor og man samler op – og middags ro ingen plæneklip i weekend mellem kl. 12 -14 – og til de yngre generationer lad jeres transportable monster højtalere blive hjemme.
Kommunalanliggende, Gjelleroddes udvikling er Covid 19 / Geopark ramt!
Vores arbejdsdag blev noget beskåret grundet Covid 19 og kom hovedsagelig til at handle om op og nedtagning af vores badebro. Herunder en super fin nyskabelse i form af en brobænk med tøj net.
Der har været forsøgt med ørnedrager for om vi kunne mindske mågerne svineri på broen – vi må dog konstatere at det anskaffede udstyr slet ikke lever op til den vestjyske blæst.
Der blev anskaffet 2 nye borde bænkesæt og hele bestyrelsen med dygtige medhjælpere fik malet de øvrige bænke samt affaldsstativer. Tak piger.
Årets generalforsamling blev dyrere end sædvane grundet de stramme regler om ”afspritning”
Der har over året været afholdt 4 bestyrelsesmøde plus alt det løse, når situationer er opstået.
Vores nye bank har desværre lært rigeligt af de store og vi må konstatere at vores Nets og bank gebyrer nu tilsammen udgør 4.5 tus.
At vores område er unik, er der ingen tvivl om, hvilket også er blevet bekræftet med den store interesse der har været omkring salg og køb. I den forbindelse vil vi gerne sige jer alle tak for jeres respektive indsatser for jeres eget hus, men også for at vi i fællesskab holde området på et flot højt niveau.
Specielt vi gerne takke Anette og Oluf på Dalgaard for at vi år efter år må vinteropbevare vore borde/bænkesæt hos jer.
Til sidst en stor tak for et godt samarbejde til en meget engageret bestyrelse og ikke mindst til deres ”bedre halvdele”
Tak for det.
Lemvig den 6. maj 2018
Referat fra generalforsamling Cafeteriet ” Odden ” søndag den 6. maj kl. 10.00
Med solskin og høj blå himmel blev der budt velkommen til årets generalforsamling som blev indledt med Thøger Larsens sang ”Du danske sommer, jeg elsker dig”.
Dagsorden:
ad 1 Valg af dirigent
ad 2 Bemærkninger til referat fra ordinær generalforsamling den 7. maj 2017
ad 3 Betyrelsens beretning. Omfatter områder som,
Formand Ole Fogh Odgaard aflagde beretning for året 2017. Beretningen blev godkendt med applaus. Se vedlagte /nedenstående bilag Bestyrelsesberetning 2017
Carsten Granskov Klintevej 11. bemærkede at risten ved nedkørslen til stranden er meget stejl.
ad 4 Aflæggelse af regnskab
ad 5 Fastsættelse af kontingent for 2019.
- Bestyrelsen stiller I forslag, - kontingent stigning med kr. 200,00 til kr. 700,00 pr år.
Bestyrelsen motiverede forslaget med ønske om opsparing til større opgaver. Herunder alm. prisudvikling
ad 6 Indkomne forslag
- Der var ingen forslag modtaget.
ad 7 Valg af bestyrelsesmedlemmer,
- På valg er:
- Jens Kristian Eriksen og Evald Hansen blev genvalgt
ad 8 Valg af 2 suppleanter
- Nuværende suppleanter er
- Anette Johansen og Tove Grøgerchen blev genvalgt.
ad 9 Valg af revisor. På valg er Ove Kjærgaard, modtager genvalg.
- Ove Kjærgaard blev genvalgt
ad 10 EVT.
Bestyrelsen arbejder med lovpligtig registrering af – Privatlivs politik som går ud på at alle medlemmer af Dalgaards Grundejerforening har afgivet og accepteret registrering af disse.
Betyrelses beretning for 2017.
Vi er nu mødt talstærkt op til årets generalforsamling, det vidner om en stor ægte interesse for vores skønne område - tak for det
– der skal gøres status på årets indsatser, såvel de fysiske udfordringer som de økonomiske konsekvenser.
Vi har i 2017 haft 4 bestyrelsesmøder og en del snakke sammen møder hen over året.
I store træk har vi arbejdet med:
Fællesarealer, vores ændrede datoer for græsslåningen på vores fællesarealer to gange årligt fungerer rigtig godt sammen med, at de grundejere der støder op til fællesarealer, giver en ekstra hånd med. Lige som alle, tager ejerskab for græsarealerne langs med vore veje.
Græsarealerne langs Gjelleroddevej og på strandarealet har gennem året været veltrimmede.
Vores sprøjtemand drager ligeledes omsorg (inden for lovens rammer) for vi holder arealerne fri for de værste ukrudtsplanter.
Vi kan konstatere, at næsten alle ejere af de ubebyggede grunde, har fået en slånings aftale og græsslåning heraf.
Der har gennem året ingen klager været over træer eller hæk højder, – herligt at der vises og udøves forståelse for og fra alle. Så mangler vi blot lige de sidste fastgørelser, af de lavt flyvende skrallespande så vores halv tamme ræv ikke spreder køkkenaffaldet
Kloakeringen er et overstået kapitel og vi må konstatere at det virker upåklageligt. Vi har netop deltaget i 1 års afleveringsforløb med Niras - LVS og OLS hvor vi fik rettet og udarbejdet konstaterede mangler. Ydermere har LVS leveret et ny dæksel, således at pumpebrønden ved Violvej er blevet helt tæt og lugt fri.
Arealerne 22 m2, hvor de to pumpebrønde er placeret er blevet eksproprieret, vi har modtaget kr. 3300,00 herfor
Omkring vores drænledninger har vi fået omlagt ca 100 m. hvor ledningen havde bagfald. Vi har ligeledes fået etableret brønde med tilløbs render langs vejen til stranden, -strækningen har bestået sin prøve og har holdt til den megen nedbør her i vinter. Lemvig Kommune har bidraget med det økonomiske.
Drænsystemet langs Gjelleroddevej fra Violvej har haft besøg af slamsugeren, hvilket har haft en rigtig god virkning.
Vores vejnet har i efteråret og vinteren lidt meget over den megen nedbør, hvor vores vejmand udover en stor egen indsats har fået påkørt og afrettet vejgrus på begge stamveje.
Arbejdsdagen sidste år d. 6. maj 2017, var en rigtig dejlig dag, med mange positive mennesker. Vi fik lavet en masse, som har forbedret og forskønnet området.
Og heldigvis vil vi også næste år kunne høre at arbejdsdagen den 5. maj 2018 forløb særdeles godt, med udførelse af fine projekter. Ja selv badebroen blev indviet på dagen med en tur i fjorden.
I efteråret måtte vores brofolk kæmpe bravt med ekstremt højvande, -for at få badebroen op. Men gennem flere omgang lykkedes det dog til sidst – dog med vandfyldte vaders til følge.
Vi har i forbindelse med vores badebro og dens vedligehold modtaget en helt specielt gæstus fra vores broformand og hans søn Micael der over flere weekender her i foråret har fremstillet 10 nye alu. vanger til vores badebro. Vangerne er i pensionist vægt venligt materiale. Der ligger rigtig mange arbejdstimer og tekniske hjælpemidler heri. Vi har ingen medaljer men vil gerne på foreningens vegne overbragt en venlig hilsen til dem begge for indsatsen - TAK
Gennem mange år har det været et stort ønske om sikring af vejstrækningen fra Klintevej til Odden.
I 2016 tog vi initiativ til en samlet skriftlig henvendelse til Lemvig Kommune fra de fire grundejerforeninger på Gjellerodde.
Med hyppige intervaller gennem årene har vi skrevet og ringet med opfølgning
Og så nu - har Lemvig Kommune meddelt os at tegningsmaterielet er sendt til landmåler og projektet vil blive gennemført. Hvis det kan nås bliver det inden sommerferie ellers senest i efteråret 2018. Herligt.
Projekt ”Naturrum Gjellerodde”
Bestyrelserne for alle fire grundejerforeninger + hyrder + Odden + Gjellergård + jægere + digelag + fiskere har i 2017 været en del af projektet der er udarbejdet som oplæg. Kommunens naturvejleder Jens Hedevang arbejder videre på oplægget der indeholder forslag som-.
Ny tilplantning af skovene – en hundeskov - nye sheltere - en sti rundt om Gjeller sø. – renovering af Moster Puttes hus - etablering af toiletfaciliteter. Og kun en kørevej.
I to omgang har vi haft heste på græs i slugten til glæde for mange -når de blot blev inden for indhegningen. Vi ville gerne have afgræsset slugten og om muligt få en bedre flora og fauna i slugten. Det er vist nok lykkedes et stykke af vejen.
At vores område til stadighed bliver løftet og at det er unikt, er der ingen tvivl – i den forbindelse vil jeg også gerne rette en stor tak til Sussanne og Bruno her på Odden for deres bidrag – det er flot som i driver stedet og vi glæder os over de til stadighed vedligeholdte bygninger.
Til sidst -en stor tak for godt samarbejde til en meget engageret bestyrelse og deres ”bedre halvdele”.
TAK FOR DET.